torsdag 22. mars 2012

Vel overstått

Ja, da er jeg hjemme fra Spania. Har egentlig vært hjemme noen dager, men har brukt mye tid på skole, søvn og trening, så det har ikke blitt noe særlig til oppdateringer her. I Spania var det også utrolig dårlig internett, så det ble ikke noe der heller. Oppsummering:

Fredag kjørte vi klassisk i en innmari bratt løype. Jeg hadde for første gang startnummer EN!! Jeg hadde ingen god følelse i løypa, og fikk svært lite til å funke. Allikevel kjører jeg inn til en 7.plass, greit fornøyd med det :-)
Samme dag ble det også kjørt kvalifisering til parallellen, der tok jeg igjen for den dårlige følelsen, og kjørte sykt mye bedre! Jeg var dessverre uheldig i en sving på den mest avgjørende delen i løypa: på flata. Der hadde jeg et feilskjær og mista utrolig mye fart, endte derfor på 10.plass etter kvalifiseringa. Kun 8 kom videre.


Lørdag var det tid for parallell, juniorene skulle kjøre ferdig VM først, så var det tid for WorldCup. Jeg hadde fått beskjed om å besiktige løypa, i tilfelle noen av juniorene skada seg eller trakk seg fra WorldCup-rennet. Jeg trodde jo selvfølgelig ikke det kom til å skje, men besiktiga løypa som jeg hadde fått beskjed om. Litt ut på dagen fikk jeg nyheten: ei av juniorene trakk seg, og ho som lå på 9.plass hadde ikke besiktiga løypa, så jeg fikk kjøre allikevel. Utrolig glad for at 10.plassen gikk til å bli en 8. plass! I kvartfinalen møtte jeg vinneren av kvalifiseringa, Sigrid, og var pent nødt til å se meg slått der. Men jeg hadde jo iallefall fått kjørt renn :-) God trening! Alle som går ut i kvartfinalen deler på 5.plass, så dermed ble 8.plassen min(som egentlig var 10.), gjort om til 5.! Hipp hurra.

Søndagen kom, og det var klart for sprint. Jeg rakk å kjøre fire svinger før jeg tryna.. Deretter gikk jeg opp til porten jeg hadde sust forbi, og kjørte en sving til før jeg var på snørra igjen. Motivasjonen til å gå opp til porten èn gang til var ærlig talt ikke til stede, dermed tok jeg den beslutning å ikke fullføre rennet.. Bittert.

Ingen kommentarer: