tirsdag 6. mars 2012

Tidenes NM!

Ja, vi kan vel konstatere at dette ble tidenes NM for min del. Med pallplass på tre av tre renn, og en av hver medalje.
Det var litt av en pangstart også, kan man vel si med GULL første dagen, i telemark klassisk. Jeg syntes selv at jeg ikke hadde kjørt så innmari bra, og at kantene mine kanskje var litt i overkant sløve, men ved å kjøre tilleggsfritt i port berga jeg allikevel seieren foran alle landslagsstjernene!! Dette var selvfølgelig overraskende både for meg selv og alle andre, men absolutt en POSITIV overraskelse. Veldig gøy.

Lørdag var det klart for parallell, og jeg visste jeg måtte gi skikkelig gass hvis jeg skulle klare å slå noen av de jeg slo dagen før. Første runde i prologen gikk skikkelig dårlig, jeg lå på 7. etter den. Andre runde gikk mye bedre, så jeg endte på 5. etter prologen. Da skulle jeg møte Maren som kom på 4., bare 1(!!) hundredel foran meg. Det var virkelig en jevn match, og det var spennende til the bitter end. Jeg gikk av med seieren og var klar for semifinale mot sveitiske Amelie(som ikke teller i NM). Jeg kjørte feilfritt i første run, og lå dermed bare 0.48 sekund bak ho. Ho gikk såklart av med seieren i andre run, og jeg var klar for bronsefinale. (kampen om sølv og bronse i NM). Der skulle jeg møte Sigrid. Sigrid dro på seg tillegg og jeg kjørte feilfritt igjen, og lå bare 2 hundredeler bak etter første run!! Sigrid vant andre run, og fikk sølvet i NM. Jeg fikk bronse i dag 2 av NM. Fortsatt overraskende!

Søndag var det klart for klassisk sprint og kongepokal til vinneren i dameklassen. Familie og venner ønska seg sølv, siden det var det eneste som mangla. Jeg hadde egentlig ikke troa på pallen i det hele tatt, og var litt nervøs for å komme tilbake på plasseringer som jeg "pleier" å få. (5., 6., 7.). Jeg leverte innmari bra kjøring i begge omganger, og var selv veldig overraska da jeg leda(!!) etter første omgang. Sinnsykt. Andre omgang gikk like bra, men desto bedre for Sigrid. Gull på Sigrid, sølv på meg. Glad-dag det også! Da fikk jeg det som mangla, og har da hele rekka med medaljer.

Alt i alt et ekstremt bra NM for meg. Og det attpåtil med en veldig ruskete, snørrete, forkjølelseskropp.

Ingen kommentarer: