mandag 30. januar 2012

World Cup Kvitfjell

Da skal dere få en god oppsummering fra WC-helga i Kvitfjell.

På lørdag var det klassisk sprint, og jeg hadde jo som tidligere skrevet startnummer ni. Vi var jo bare 10 jenter med, så jeg starta altså da nest sist. Jeg grudde meg veldig til første renn, for jeg har jo bare èn plassering som er bedre enn 15. plass fra før, så det å bare være ti stk var spesielt. Jeg hadde absolutt ikke lyst til å komme sist, men noen må jo det også, tenkte jeg...
Men det skjedde ikke! Jeg overrasket STORT i 1. omgang, og kjørte inn til en vannvittig 5. plass. Det var tett nedover lista, og jeg visste jeg måtte gjøre det veldig bra for å holde plassen. Jeg var uansett strålende fornøyd med første omgang, så det var ikke så viktig for meg å holde plassen.


Andre omgang kom, og jeg klarte å tryne i reipelykkja!!! Huttetu, det var synd. Da datt jeg, bokstavelig talt ned til 7. plass, men allikevel ikke sist! Jeg var også stolt over å ha vært eneste i hele rennet som hadde kjørt tilleggsfritt i begge omganger. Herlig.


Klassisken på søndag var veldig lang, både løype og skøytedel. Klassisk har aldri vært min greie, fordi det er så innmari langt. Men her fikk jeg faktisk min beste plassering noen sinne. Tilleggsfritt igjen og voila - 4. plass!!

(bilder hentet fra NSF, telemark)

Ingen kommentarer: