søndag 15. januar 2012

NC Geilo

Forrige helg var det tid for første Norgescuprenn for min del. Rennene ble arrangert på Geilo, og det var klassisk og klassisk sprint som sto på programmet. Fredagens klassisk endte på en grei 5.plass for meg, bak alle de norske landslagsjentene, men foran danske Julie og alle juniorjentene...

(bildet er fra VM på Rjukan 2011)

Lørdagens klassisk sprint var et veldig rart renn. Jeg hadde ingen god følelse, og trodde selv at jeg hadde kjørt irriterende dårlig. Resultatene fra 1.omgang viste noe annet, jeg lå på en overraskende 4. plass, foran to av jentene på landslaget. Koste meg på den plassen så lenge det varte. I andre omgang bomma jeg fullstendig på hoppet og pådro meg 2 unødvendige tillegg der, dermed datt jeg ned på 6. plass.
(bildet er fra WC i Hafjell 2011)

Alt i alt er jeg fornøyd med resultatene, jeg hadde jo tross alt bare halvannen time trening med porter i kroppen, og tre dager på ski, noe som er ekstremt lite i forhold til mine konkurrenter.
Resultater finner du her

1 kommentar:

Anonym sa...

foran danske Julie ja, de smakte vell godt!! :)