tirsdag 17. april 2012

NM fjelltelemark og NC

Det er en ganske god stund siden nå, men jeg har liksom aldri fått oppdatert det. NM fjelltelemark foregikk ved Åndalsnes(Skarvenrittet) 24. mars. Vi var 11 jenter i klassen, og junior stilte i samme klasse som senior. Jeg var litt nervøs, men visste at hvis jeg gjorde mitt beste kunne dette virkelig gå veien. Og det gjorde det så absolutt. Jeg ble norgesmester i fjelltelemark 2012!


Dagen etter var det tid for NC Vengedalsrennet. Det rennet har jeg kjørt èn gang før, og da var det kommet mye nysnø, og jeg kan huske det som et av de verste renna jeg har kjørt før.. Jeg hadde derfor ingen store forhåpninger til dette. Jeg hadde også ganske mange poeng i norgescupen fra før, så å vinne dette rennet var ikke så viktig. Da vi gikk oppover skjønte jeg at det var veldig annerledes føre enn sist jeg kjørte det, her kom det til å gå fort! Og det gjorde det. Jeg kjørte inn til beste tid blant alle jentene, med junior Guro bare ett sekund bak meg! Men det holdt nok en gang til seier.

På disse to rennene ble også laget for Galdhøpiggen oppretta. De tre beste jentene begge dager, jeg, Sarah og Guro utgjør laget.


Ingen kommentarer: